Spilleklubben

15. november 2019

Anders, Johan og Nicolaj på besøg

Det var de voksnes tur til at besætte spilleklubben, da jeg i dag fik besøg af Anders, Johan og Nicolaj. Vi startede med Good Cop, Bad cop, som faktisk var et overraskende godt deduktionsspil, der fungerede fint med kun fire spillere.

Dead of Winter

Aftenens "store" spil var Dead of Winter, der handler om en koloni efter zombie-apokalypsen. Hver spiller styrer en gruppe overlevende, der sammen skal få kolonien til at fungere ved at samle mad, lede efter brugbare ting og selvfølgeligt holde zombierne fra døren. Men måske en af spillerne har skumle motiver?

Vi kom også omkring "Love Letters", "The Mind" og "Slide Quest". Og ud på de sene timer tog Nicolaj og jeg også et par omgange i vores fællesdisciplin "Santorini".

6. november 2019

Sylvester vælger

I dag var der længere tid til at spille, så Sylvester slog til, og selv om alle var enige om at spille Fireball Island, så tog han lige Game of Life med til bordet, for syns skyld.

Fireball Island

Et remake af en klassiker, hvor man skal rundt på en vulkan-ø og finde skatte, imens vulkanen truer med at gå i udbrud, symboliseret med kugler, der ruller rundt på brættet og vælter ens figurer.

5. november 2019

Michael vælger

Det var rigtig sent, men børnene havde været gode til at hjælpe til, så vi lovede et lille spil. Det skulle have været Sylvester som fremsatte valgene, men han besluttede at gemme sin tur til en dag, hvor vi havde mere tid, så Michael gav mulighed imellem 15 minutters krig med kæmpekort, eller tre runder klodsmajor.

Klodsmajor

Det blev til det klassiske spil Klodsmajor, hvor man skal fjerne brikker fra et tårn og lægge dem til i toppen, indtil en får væltet tårnet.

4. november 2019

Kaya vælger

I dag var det Kayas tur til at sætte feltet af spil, og hun gav os muligheden imellem "Inspektør Spot" og "Skæg & Skøre briller".

Inspektør Spot

Med to stemmer imod en blev det Inspektør Spot. I spillet vælger en tyv hemmeligt tre ud af syv forskellige kendetegn, og de øvrige spillere skal så gætte hvem man er, ved at vælge kort på bordet der bærer kendetegnene. Ved hjælp af logik og udelukkelse, finder man frem til tyven.